De Geitenboerderij van Josh & Lindsay

5 maart 2015 - Teeswater, Canada

Boerderij van Josh en LindsayHallo iedereen, daar ben ik weer! Ik vernam dat de vorige blog niet goed was doorgekomen via de mail. Ik hoop dat het nu wel goed gaat! Ik ben alweer langer dan 2 weken op de boerderij van Josh en Lindsay. Ik vermaak me hier prima, wat een prachtige plek, met een mooie zonsondergang, als het s'nachts helder is waanzinnige sterrenhemel en wat een geweldige lieve, aardige en leuke mensen! En de kinderen, wat een schatjes!

Chuck E. Cheese Alaina is de oudste (6) en gaat van maandag tot vrijdag met de (gele school) bus naar school. Met de bus duurt het een uur om op school te komen terwijl het met de auto maar 10 minuten duurt. Ze is super slim en is aardig streng op mijn Engels. Gister avond zei ze dat ik toch echt meer Engelse boeken moest gaan lezen, anders wordt het nooit wat. En als ik het lastig vond mocht het ook best een kinderboek zijn..... Dan hebben we Nathan (4), wanneer er onbekende mensen in de beurt zijn is hij iets wat verlegen, maar wij waren binnen 10 minuten beste vrienden. Hij praat me de oren van m'n kop! Deze week hadden we het over boeren, hij vertelde mij het volgende; "boeren die koeien melken zijn sterk, maar boeren die geiten melken zijn nog veel sterker, maar michelle (fluisterend) de kinderen van de boeren die geiten melken zijn echt super super sterk!" (lange omweg om te zeggen dat hij zichzelf erg sterk vindt). Hij is ook de reden dat ik mijn blogs niet afkrijg. Als ik mijn laptop pak en wil gaan schrijven moeten we eerst samen monstertruck filmpjes op "youtube" kijken.

Jacob!!

En tot slot hebben we Jacob (7 maanden). Wat een dotje!! Hij speelt met zijn speelgoed, hij lacht bijna de hele dag, hij probeert al iets te lopen als je hem vast houd, kruipen snapt hij nog niet helemaal, langzaam aan begint hij klanken als dada en nene te maken en omdat het wel een baby blijft, hij poept, spuugt en huilt..., maar als hij je dan weer mijn zijn lieve grote ogen aankijkt zijn die laatste drie alweer vergeten. Ik ben wel blij dat ze alle drie echt schatten van kinderen zijn. Anders wist ik niet of ik dat wakker worden om 6 uur door;"geren, gegil, gehuil en ander lawaai" nog wel vol kon houden.

Het enige wat me soms wel echt tegen zit is die enorme hoeveelheid sneeuw en kou waar je tijdens de winters in Canada gewoon niet onderuit komt. En, de kans is zeer aanwezig dat ik de komende maand ook enkel en alleen sneeuw zie...... Kan ik me daar vast op voorbereiden. (maar ooh, wat ben ik toe aan temperaturen boven 0)

Dagelijkse bezighedenHet helpen op de boerderij gaat me steeds beter af. Waar ik begon met 1 geit aan het melk apparaat zetten terwijl Josh de andere 15 deed doe ik er nu al 4 en hij 11:) Het begin is er in ieder geval. Met het voeren van baby geiten gaat het een stuk beter! Een van de eerste dagen ben ik meteen geconfronteerd met een baby geit die het niet redde. Zo'n naar gezicht, maar nu weet ik wel waarom je die kleine baby buikjes vol moet proppen met melk. De afgelopen dagen zijn er ongeveer 10 baby geitjes geboren, deze worden meteen uit de groep weggehaald en in ronde tonnen gezet. De eerste 3 dagen worden alle baby's met de fles gevoerd. Als ze groot genoeg zijn gaan ze naar een groot hok. Dan is het de kunst om ze te leren drinken uit spenen in de muren. Vanaf deze week kunnen er 20 baby geiten per dag geboren worden, kortom handjes uit de mouwen! (bij de video's staat een filmpje van de geiten)

LievelingsgeitDan mag ik jullie nu ook voorstellen aan mijn nieuwe geiten vriendin! Wat een leuk dier, het schijnt dat ze Lindsay altijd trapte maar mij vindt ze geweldig! Waar ik ook heenloop ze loopt altijd achter me aan. Alleen met melken wil ze niet luisteren en blijft ze eigenwijs als enige in de stal staan. (misschien lijkt ze wel iets op mij en vindt ze me daarom leuk) Verder vind ik alle baby geiten die anders zijn fantastisch! Raar loopje, rare oren het maakt niet uit, als ik het maar herken tussen alle andere witte beestjes. Hier zijn Josh en Lindsay overigens niet zo blij mee, aangezien ik een baby geit die bij hen nog niet 1 dag had geleefd toch 5 dagen in leven hield en leerde lopen. Helaas was het een jonge (alle dames mogen blijven en de jongens worden verkocht) en kon het niet verkocht worden. Gister was de laatste keer dat ik hem zag, je raad het al.......:( Maar ja, zo gaat dat op de boerderij. Van Lindsay moet ik nu maar een leuke geit met overlevingskans uitzoeken, misschien is dat inderdaad ook wel beter.

vlindertuin

Tussen alle drukte door zijn we vorige week ook nog een dag uit geweest! Eerst gezellig met z''n 6en voor ongeveer 1,5 uur in de auto, jaja zo gaat dat in Canada. Als je ergens heen wilt zit je lang in de auto. We gaan naar een tropische tuin in een kas. Van vlinders tot exotische planten en van vogels tot schilpadden, ze hebben er van alles. Vooral de kinderen vinden het geweldig, ik vind het maar niets dat al die vlinders en vogels bijna op je hoofd gaan zitten. Na 16 rondjes achter Alaina en Nathan aan te hebben gerend gaan we richting de auto. Op naar de Chuck E. Cheese (zie 2de foto in dit verhaal). Dit is een speelhal met ongeveer 50 verschillende speelautomaten. We bestellen een pizza en wat te drinken en krijgen 35 muntjes. De kinderen en Lindsay zijn door het dolle heen en rennen met hun handen vol muntjes de speelhal in. Nathan gaat eerst in een grote monstertruck, dit vind hij toch wel griezelig en besluit dat hij monstertrucks om naar te kijken leuker vindt. Na 10 minuten komt Lindsay erachter dat er ook automaten zijn waar je puntentickets kan winnen. 35 spellen, 2 pizza's, 3 bekers drinken (in Canada mag je bijna overal je beker gratis opnieuw vullen), 128 kinderliedjes en 45 puntentickets verder is het tijd om te gaan. De punten worden ingeleverd voor 2 boekenleggers en een stickervel en dan kan de weg naar huis beginnen. Alle indrukken van die dag hebben me gebroken. Bijna de hele terugweg lig ik in een diepe slaap terwijl Alaina en Nathan ruzie maken en Jacob ligt te huilen.... Zo moe, zo moe, zo moe!!!

Tot zover mijn belangrijkste belevenissen van week 3 en 4. Over 6 weken ben ik alweer onderweg naar Nederland. Wat vliegt de tijd! Ik hoop dat jullie weer hebben genoten van mijn blog.

Groetjes Michelle Schuppert

1. Christl de Boer:
    5 maart 2015
    Lieve Michelle, dank je voor je leuke verhaal en foto's en filmpje, dat was prettig wakker worden vanmorgen!
    Zo te merken heb je het best naar je zin maar hoe langer
    je weg bent hoe meer je je eigen land gaat waarderen en dat is goed! Over een maand kom je weer naar ons "warme" Vaderland en naar ons gezellige "Keunedarp"!!
    Kijk uit naar je volgende blog. Nog fijne weken!!!! Liefs en een hug van Christl
  2. Frans, Corine en Ruben:
    5 maart 2015
    Ik heb zeker weer genoten van je blog!
    Je wordt al een echte boerin lees ik wel... :)

Liefs ons
  3. Gerda:
    5 maart 2015
    Lieve mies wat een mooi verhaal.jij beleefd heel wat.het doet mij erg goed dat je het zo naar je zin hebt.is het daar echt zo(brrrrrrrrr)koud.maak er nog een goede tijd van ik mis je wel een beetje veel.dikke knuffel gerda
  4. Albert & truus:
    5 maart 2015
    Michelle wat een mooi verhaal weer. En het geitenfilmpje prachtig.
    jij beleeft wat waar je nog vaak aan terug denkt. Geniet er maar van.
    Als wij lezen van 11/2 uur in de auto naar.....is heel normaal beleven wij het zo mee even koffie drinken bij...
  5. Jenny Schuppert:
    5 maart 2015
    Zo schrijfster in dop. Dat heb je maar mooi weer gefikst. Ondanks alle afleidingen van de kids toch zo'n leuk verhaal weer. En dat filmpje GEWELDIG! Ben trots op je meid!!! Zo beleven we het hier allemaal een beetje met je mee. Zet 'm op want er komt een drukke tijd aan. Het zijn zeker geen gewillige oliebolletjes, maar een beetje werkdruk kun jij wel aan. Ik weet zeker dat ze allemaal bij jou in goede handen zijn. Kinderen of geitjes, straks kun je alles aan. Zelfs die twee kleine terror bunny's van jezelf. ;-) Ik wens je nog veel plezier daar. Ik hoop van harte dat de sneeuw nog weg smelt voor het einde van je verblijf daar. Geniet ervan. Dikke kus van papa,mama en Roy.
  6. Jenny Schuppert:
    5 maart 2015
    De groeten aan Josh en Lindsay en de kinderen. Wat een lieve mensen dat ze jou voor zo'n lange tijd in huis nemen. Veel plezier nog met elkaar. xxx van ons
  7. Oma en Opa:
    5 maart 2015
    We zijn blij Michelle, dat je in zo""n leuk gezinnetje
    terecht bent gekomen! Jij geniet van hen, maar zij ook van jou! Werk genoeg, met al dat kleinvee, en je leert al aardig goed, om er mee om te gaan.
    Tussendoor, een dagje uit, met z""n allen: heel leuk!
    Het was weer een prachtig verhaal. Wij genieten ervan!
    Zo ben je toch nog dichtbij!
    Groetjes voor Josh en Lindsay en de 3 Children(tjes)
    Dag Michelle. 2x Kus-Plus.
  8. Jan en gre:
    5 maart 2015
    Hoi Michelle,wat een verhaal heb je weer geschreven.Ik haat sneeuw ,bij ons voorspellen ze het weekend lenteweer.Prachtige foto's. Het lijkt wel dat je in het progamma Boer zoekt Vrouw mee doet, maar je hebt al een vriendje. We kijken weer uit naar je volgende verhaal. Gr. Van ons en nog veel plezier. Jan en Gre.
  9. Gea Stam:
    7 maart 2015
    Hey Michelle, leuk hoor hoe je je draai al hebt gevonden en geniet van het geiten en buiten leven en je leuke gast gezin daar. Jazeker uitgestrekt en ver alles van elkaar af en veel kou maar ook weer leuk mee te maken dat elk land zijn eigen ding en gebruik heeft. En die taal leer je snel stukken beter spreken op deze manier. Geniet er maar lekker van deze ervaring pakt niemand je weer af. Veel plezier nog en een hartelijke groet van Gea Stam.
  10. Bertus en Rikie:
    7 maart 2015
    Michelle wat heb je weer een mooi verhaal ,je hebt van alles weer mee gemaakt.we genieten van je verhalen en zitten met smart te wachten op de volgende.
    Zo te lezen maak je van alles mee,leven en dood en dat laatste is natuurlijk niet fijn als je zo je best hebt gedaan.
    Het is hier momenteel lekker weer 15 graden,en morgen nog iets warmer.
    Pas je goed op de geitjes en op de kinderen.
    Heel veel plezier nog,en de groetjes aan allen.xxx
  11. Mieke:
    13 maart 2015
    Hallo Michelle,wij zijn al weer 10dgn terug uit Spanje en hebben het mooie weer meegenomen,nog niet al tewarm maar overdag lekker zonnig en z on 10 gr ik denk dat ze dat graag in Canada
    willen hebben.
    Het is hier echt voorjaar in de bermen volop crocusjes ,sneeuwklokjes en veel in de knop
    Ook veel vogel getjilp ,ik fiets iedere dag en geniet dan volop van de natuur die iedere dag mooier wordt.
    Gisteren was ons kleinkind van 2jr. hier ,heerlijk kind ,natuurlijk
    zegt iedere Oma dat ,zo was dat 20jr geleden ook over jou.hahaha
    Maar nu jij in dat jonge gezin bent weet je wat ik bedoel.
    Prachtig dat de oudste je helpt met Engels en ze heeft wel gelijk
    dat ze zegt lees maar kinderboeken,eigenlijk is dat zo .
    Zo merk ik dat ook bij onze klindochter toen wij naar Calpe gingen kon ze maar een paar woordjes en nu veel en weet ze ook wat ze bedoelt ,dat in die 5wkn dat ik haar niet heb gesproken.
    Nu mies een goed weekend en succes met de geiten en de
    kinderen.
    Groetjes Mieke
  12. Erika:
    17 maart 2015
    Hey Michelle!
    Leuk verhaal weer! Al die geiten! Leef je uit zou ik zeggen, thuis heb je alleen maar 2 konijnen om te verzorgen. En misschien nog een paar geitenbreiers om je heen. Heel veel plezier en houd ons op de hoogte!

Groetjes Erika
  13. Mieke:
    21 maart 2015
    Hallo ,Hoe is het ?
    zijn er onderhand al veel jonge geitjes geboren?Hoe heet dat eigenlijk?Bij een schaap is dat lam ,of is het sik,ik zou het niet weten als jij het weet horen we het graag.
    Momenteel is het hier echt maartse buien.Wel even wat anders dan het zonnige Calpe.
    Veel mensen zijn druk in de tuin ,afgelopen week was het mooi voorjaarsweer.
    Wij hebben de potten ook al vol met violen hangen op het balkon..
    Dinsdag mag ik lekker op mijn kleinkinderen passen ze zijn 7 en 2 je heerlijk.2 meisjes.
    Ga je nog weer op reis en in welke plaats moet en we jou zoeken .?
    Gaat het met de communicatie in het Engels ,leuk dat die kinderen je hiermee helpen.
    Groetjes van Willem en Mieke
  14. Mieke:
    5 april 2015
    Hallo mies het is nu Pasen en iedereen was de afgelopen dagen druk met ,wie heeft het mooiste en hoogste paasvuur,in iedergeval zijn er weer veel mensen,druk geweest.Leuk omdat
    te zien .Willem was gisteren ook ergens en daar was je vader ook op een hele mooie antieke brommer.We hebben nog niet gehoord wie de 1ste prijs heeft gekregen.maar dat zul jij al wel van Dennis gehoord hebben.
    Zulke traditie zullen wel niet in Canada plaats vinden daar wonen de mensen ook te ver voor uit elkaar.
    Naar de kerk en samen eten,zo zal het wel zijn .Wij hebben de
    hele dag bezoek gehad ,ook verschillende kleinkinderen,zelfs
    1uit AbuDabi, Amsterdam en Zutphen
    Heel gezellig,prachtig zonnig dus fijn voor iedereen.
    Wij niet maar straks aan de eieren en dan naar een paasvuur
    N
    Wanneer kom je al weer naar huis ?De tijd vliegt en jij spreekt nu een mooi woordje Engels.
    Groetjes ook van Willem ,dag Mieke
  15. Jane:
    14 april 2015
    Loved reading your blog about your stay with Lindsay!
  16. Christl de Boer:
    15 april 2015
    Lieve Michelle, nog een paar nachtjes slapen en dan kom je weer naar huis.
    Het zal wel een beetje dubbel zijn voor je, natuurlijk heerlijk om weer naar huis te gaan, aan de andere kant laat je lieve mensen achter maar hier kunnen ze volgens mij niet wachten hoor!!!!!!!
    Ik wens je een goede vlucht and a happy landing!
    Lieve groeten en liefs, Christl